لیست برترین کانال‌های یوتیوب در زمینه معماری و طراحی ساختمان

چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد معماری وجود دارد، اینطور نیست؟ با انقلاب‌های معماری که هر ثانیه اتفاق می‌افتد، مهم است که به‌روزرسانی شوید - یا عقب نمانید. امروزه معماران باهوش باید از منابع مختلف یاد بگیرند تا دانش معماری خود را ارتقا دهند. شما باید بهترین ویدیوهای معماری، مهارت های طراحی و رندرینگ، نکات و ترفندها را از نزدیک تماشا کنید و حتی گاهی اوقات مستندهای معماری را تماشا کنید.

بسیاری از کانال‌های YouTube مرتبط با معماری عالی وجود دارد، از این رو ممکن است برای شما گیج کننده به نظر برسد که بهترین آنها را انتخاب کنید. اگر معماری حوزه کاری مورد علاقه  شماست، در اینجا 7 کانال عالی YouTube وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را بررسی کنید.

 

    

1. Deezen

بسیاری Deezen را به عنوان یک مجله آنلاین شگفت انگیز برای معماری و طراحی می شناسند. اما آیا می دانستید که آنها یک کانال تخصصی یوتیوب دارند؟ این کانال طیف گسترده ای از ویدئوهای مرتبط با مجله آنلاین خود را ارائه می دهد. شما می توانید تعداد زیادی مصاحبه، ویدئو در مورد پروژه های بزرگ معماری و طراحی، و حتی صحبت های مختلف را بیابید. بدون شک، کانال یوتیوب Dezeen یک راه عالی برای غوطه ور شدن کامل در دنیای بزرگ معماری است.

https://www.youtube.com/user/dezeenmagazine

 

2. howtoarchitect
اگر تمایل به یادگیری در مورد معماری دارید، به این کانال یوتیوب بروید تا 100 آموزش در مورد اصطلاحات معماری، سبک ها، حروف، و آموزش های مربوط به مدل ها و دیگر معماران حرفه ای را ببینید. این کانال برای کسانی که به تازگی وارد رشته معماری شده اند یا کسانی که می خواهند دانش خود را افزایش دهند عالی است.

https://www.youtube.com/user/howtoarchitect

 

3. ArchDaily
ظاهرا ArchDaily نیازی به معرفی رسمی ندارد. این وب سایت پربازدیدترین وب سایت معماری جهان است که الهام، دانش و ابزاری را برای میلیون ها و میلیاردها معمار در سراسر جهان ارائه می دهد. در اینجا می‌توانید مصاحبه‌هایی با معماران مورد علاقه خود و پوشش رویدادها و پروژه‌های اصلی معماری از تقریباً هر گوشه جهان پیدا کنید.

https://www.youtube.com/user/archdaily

 

4. architectural digest
AD یا architectural digest یکی از مجلات طراحی قطعی است که به سراسر جهان سفر می کند تا بهترین ها را در طراحی برای مخاطبان خود گزارش دهد. این مرجع بین المللی در زمینه طراحی و معماری دسترسی انحصاری به شگفت انگیزترین خانه های جهان و همچنین کسانی که در داخل آنها زندگی می کنند را فراهم می کند. این مجموعه اطلاعات زیادی در مورد معماری و طراحی داخلی، هنر و عتیقه جات، مقاصد سفر و محصولات خارق العاده برای مخاطبان خود به ارمغان می آورد.

 https://www.youtube.com/user/ArchitecturalDigest

 

5. Sam-E Studio
این کانال یوتیوب که برای مبتدیان ایجاد شده، برای کسانی که به دنبال یادگیری در مورد نقشه های معماری، ساخت مدل، هنر سه بعدی، توهم نوری، نرم افزار طراحی معماری، طراحی داخلی، و آموزش های طراحی بیرونی و غیره هستند، عالی است. این همه چیز نیست. نکات و ترفندهایی که به شما امکان می دهد یاد بگیرید چگونه چیزهای شگفت انگیزی را به تنهایی در چند مرحله بسازید.

 https://www.youtube.com/channel/UC-vj_VKn5iffTtUnAUOKTOg

 

6.  ARQUI9
این کانال یوتیوب توسعه استودیوی تجسم معماری برنده جایزه ARQUI9 است. برای کسانی که به دنبال پیشرفت مهارت های فتوشاپ خود هستند، ARQUI9 Visualization به تجسم معماری سه بعدی اختصاص دارد.

 https://www.youtube.com/channel/UCBzPV2uSji-Z5-x_svnZV1w

 

7. Wienerberger
گروه Wienerberger بزرگترین تولید کننده آجر نسوز و شماره 1 در بازار سقف سفالی در اروپا است. اگر شما علاقه مند به یادگیری در مورد راه حل های ساختمان سبز هستید، به کانال یوتیوب آن ها بروید.

https://www.youtube.com/channel/UCHchh9rb142YGk0Sshi5MhA

 

8. B1M

 B1M یکی از محبوب ترین کانال های معماری در یوتیوب است که بیش از 3 میلیون مشترک دارد. آنها طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهند، از طراحی ساختمان گرفته تا فناوری ساخت و ساز، و فیلم های با کیفیت بالا تولید می کنند که هم آموزنده و هم از نظر بصری خیره کننده هستند.

https://www.youtube.com/channel/UC6n8I1UDTKP1IWjQMg6_TwA


9. کارگاه طراحی 30X40

 کارگاه طراحی 30X40 کانالی است که توسط معمار Eric Reinholdt اداره می شود که ویدیوهایی در مورد معماری، طراحی و ساخت و ساز ایجاد می کند. ویدئوهای او از آموزش های مربوط به طراحی و طراحی معماری گرفته تا بینش هایی در مورد فرآیند خلاقانه طراحی ساختمان را شامل می شود.

https://www.youtube.com/channel/UCoc2ZM2cYas4DijNdaEJXUA

 


10. TEDx Talks 

در حالی که به طور انحصاری بر روی معماری متمرکز نیست، در TEDx Talks اغلب معماران و طراحان در مورد کار و ایده های خود بحث می کنند. ویدیوهای آنها طیف گسترده ای از موضوعات مرتبط با معماری، از طراحی پایدار تا آینده برنامه ریزی شهری را پوشش می دهد

 

 

اینها تنها تعدادی  از کانال های یوتیوب در مورد معماری هستند. چه یک معمار مشتاق باشید، چه از علاقه مندان به طراحی، مطمئناً کانالی وجود دارد که با علایق شما مطابقت داشته باشد.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده