راهنمای نهایی انتخاب بهترین آجر نما برای ساختمان شما

وقتی نوبت به انتخاب بهترین آجر نما برای طراحی بیرونی ساختمان شما می رسد، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. آجر نمای مناسب نه تنها می تواند زیبایی ملک شما را افزایش دهد بلکه دوام و عایق در برابر شرایط آب و هوایی سخت را نیز فراهم می کند.

انواع مختلفی از آجر نما در بازار موجود است که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. انتخاب آجر نمای مناسب برای ساختمان می تواند بسیار سخت باشد، اما با کمی تحقیق و دانش می توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید.

 

بهترین آجر نما

 

انواع سبک‌های معماری

 

قبل از انتخاب آجر نما، باید ایده هایی در مورد سبک خانه ای که می خواهید بسازید جمع آوری کنید، زیرا این ایده ها و سبک کلی آن می تواند تا حد زیادی بر نوع آجر مورد استفاده شما تأثیر بگذارد و انتظار شما را از خانه آیندتان برآورده کند.

 

در اینجا سه سبک مختلف برای شروع کار آورده شده است.

 

معاصر (contemporary)

 

این سبک معاصر عناصر مینیمالیستی را در بر می گیرد که خاکستری، بژ و سایه های سفید را برجسته می کند. جزئیات ظریف، متفکرانه و پنهان بر زیبایی شناسی  تأکید می کند. سبک معاصر یک فضای داخلی "همه چیز در جای خود" ارائه می دهد که دارای طرح هایی است که عملکرد و سادگی بالایی دارند

رنگ های خنثی، سیاه و سفید رنگ های اصلی در طراحی نما به سبک معاصر هستند. رنگ مشکی اغلب برای زمین و تعریف یک اتاق به سبک معاصر استفاده می شود.

طراحی خانه مدرن بر خطوط تمیز و اشکال هندسی تاکید دارد. دیگر ویژگی‌هایی مانند طاق‌ها، ستون‌های پرآذین، کرکره‌های پنجره، یا هر گونه تزئینات عجیب و غریب وجود ندارد. به جای این ویژگی ها که در یک نقطه از تجمل و ثروت صحبت می کرد، اشکال ساده و عدم تقارن عمدی است. دیگر از زرق و برق گذشته خبری نیست.

 

َشهری (urban)


طراحی شهری ایجاد ارتباط بین مردم و مکان ها، حرکت و فرم شهری، طبیعت و بافت ساخته شده است. طراحی شهری بسیاری از رشته‌های مکان‌سازی، محیط‌زیست، برابری اجتماعی و قابلیت اقتصادی را در خلق مکان‌هایی با زیبایی و هویت متمایز گرد هم می‌آورد.

این سبک چاشنی هایی از سبک های معاصر ، مینیمال، صنعتی دارد


کلاسیک


این ظاهر با الهام از سبک های گذشته است اما هرگز خارج از مد نیست و همیشه میتواند حس خوبی به رهگذران و صاحبان خانه بدهد.

معماری کلاسیک از یونان و روم باستان سرچشمه گرفته است و با تقارن، ستون‌ها، پنجره‌های مستطیل شکل و سنگ مرمر مشخص می‌شود. برای قرن‌ها، معماران از این تمدن‌ها تأثیر گرفته‌اند و آرمان‌های سنتی را در سبک‌های بعدی معماری گنجانده‌اند.

 

فاکتورهای مهم در انتخاب آجر نما 


قبل از اینکه آجر نما را برای نمای بیرونی ساختمان خود انتخاب کنید، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید. این شامل:

 

سبک و طراحی

 

سبک و طراحی ساختمان شما نیز باید بر نوع آجرهای نما که انتخاب می کنید تأثیر بگذارد. سبک ها و طرح های مختلف آجر نما می توانند جلوه های متفاوتی از مدرن گرفته تا سنتی ایجاد کنند و به طور قابل توجهی بر ظاهر و احساس کلی ملک شما تأثیر بگذارند.

 

محل


محل قرارگیری خانه شما ممکن است به تعیین نوع آجر و درز ملات مورد نیاز شما کمک کند.  مثلا در محیط های شهری در معرض آلودگی زندگی میکنید یا در مناطق گرم و خشک یا در مناطق سرد و یخبندان. همگی این موارد می تواند در انتخاب نوع آجر نما تاثیر گذار باشد

به عنوان مثال در مواردی که خانه‌ها در معرض شرایط شدید ساحلی هستند، از جمله خانه‌هایی که در معرض نمک پاشی هوا هستند، در زمین‌هایی با خاک شور بالا یا نزدیک به آلودگی هوا (مانند یک سایت صنعتی) همگی میتوانند بر کیفیت و طول آجر نما اثرگذار باشند.

آب و هوای منطقه شما نقش بسزایی در انتخاب نوع آجر نما دارد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که شرایط آب و هوایی شدید دارد، مانند تابستان های گرم یا زمستان های سرد، باید آجر نما را انتخاب کنید که بتواند چنین شرایطی را تحمل کند.

 

رنگ و بافت


ظاهر و رنگ آجری که انتخاب می کنید به ایجاد سبک خانه شما کمک می کند. رنگ های آجرنما از رنگ های خنثی روشن تا سایه های تیره عمیق متغیر است.  رنگ آجرهای نما نیز می تواند بر زیبایی ساختمان شما تأثیر بگذارد. شما باید رنگی را انتخاب کنید که مکمل طرح کلی ملک شما و محیط اطراف باشد.

 

مطالعه کنید: 

راهنما انتخاب رنگ آجر نما، بهترین رنگ برای پروژه شما

 

اندازه


آیا می دانستید آجر در اندازه های مختلف وجود دارد؟ ترکیبی از اندازه های آجری را می توان برای کل خانه استفاده کرد. الگوها، طاقچه های پنجره، دیوارهای ویژه، مناطق رسمی و جزئیات معماری را در نظر بگیرید.

 

مطالعه کنید: 

ابعاد آجر نما

 

ملات


شاید تعجب کنید که بدانید رنگ و نوع اتصال ملات (بین آجرها) می تواند تأثیر قابل توجهی بر ظاهر کلی آجر شما داشته باشد. 

اتصال ملات به نحوه تکمیل نوار ملات بین آجرها اشاره دارد. برای محافظت در برابر فرسایش نمک در مناطق ساحلی و در جاهایی که ممکن است واحدهای درجه نوردهی مورد نیاز باشد، اتصال مهر و موم شده (اتو / نورد یا فلاش) توصیه می شود.

 

بهترین آجر

 

انواع آجر برای استفاده در نما

 

 

انواع مختلفی از آجر نما در بازار موجود است که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. برخی از رایج ترین انواع آجر نما عبارتند از:

آجر نسوز

آجر نسوز یکی از رایج ترین انواع آجر نما است که در ساخت و ساز ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. آنها بادوام هستند، نگهداری آنها آسان است و می توانند شرایط آب و هوایی شدید را تحمل کنند. آجرهای نسوز نیز در طیف وسیعی از رنگ‌ها، شکل‌ها و اندازه‌ها وجود دارند که آن‌ها را به یک انتخاب همه کاره برای هر طراحی ساختمان تبدیل می‌کند.

آجرهای بتنی

آجر بتنی یکی دیگر از گزینه های محبوب برای نمای ساختمان است. آنها از مخلوط سیمان، ماسه و آب ساخته می شوند و در رنگ ها و بافت های مختلف موجود هستند. آجرهای بتنی بادوام هستند و نگهداری آنها آسان است و آنها را برای ساختمان ها در شرایط آب و هوایی سخت ایده آل می کند.

آجر سنگ

آجر سنگی یک گزینه عالی برای نمای ساختمان است. آنها از سنگ های طبیعی مانند گرانیت، مرمر یا سنگ آهک ساخته شده اند و ظاهر و احساس منحصر به فرد و مجلل را به هر ساختمانی ارائه می دهند. آجرهای سنگی نیز بادوام و ماندگار هستند، اما می توانند گرانتر از انواع دیگر آجرهای نما باشند.

 

 

بهترین آجر برای نما

سخن آخر 

همانطور که عنوان شد یکسری ملاحظات ساده وجود دارد که با درنظر گرفتن آنها میتوان انتخاب بهتری برای خرید آجر نما داشت. در بین مصالح موجود، آجر نسوز نما با ارائه طیف گسترده ای از رنگ، طرح و ابعاد میتواند اکثر خواسته های مشتریان را برآورده سازد. این آجر ها علاوه بر دوام و کیفیت بالایی که در شرایط سخت آب و هوایی از خود نشان می دهند، خواص زیبایی شناختی فوق العاده ای را نیز برای ساختمان ارائه می دهند. 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده