6 مزیت اصلی نمای مشبک آجری

در میان انبوهی از مصالح موجود برای ساخت نمای ساختمان، استفاده ار آجر نسوز بسیار مورد توجه واقع شده چرا که این دسته از مصالح علاوه برا خواص زیبایی شناختی که ارائه می دهند، از نظر خواص فیزیکی نیز مورد تایید جامعه مهندسین ساختمان قرار گرفتند. 

در جامعه مدرن امروزی، انتظار می‌رفت که از مصالح نوین که در سال های اخیر ساخته می شوند استفاده شود ولی به دلیل کیفیت و دوام بالای آجر های نسوز، آن ها به انتخاب اول برای ساخت نمای ساختمان تبدیل شده‌اند. در حال حاضر، نماهای آجری با استفاده از طرح‌های جدید ساخته می‌شوند.  به طور خاص، معماران مدرن، نماهای آجری مشبک را انتخاب می کنند که بدون شک یک عنصر طراحی بسیار خلاقانه است.

 

نمای آجری مشبک

نمای مشبک آجری چیست؟


نماهای آجری یکی از متداول ترین نوع از نمای ساختمان است که با ساختاری یکپارچه و یکدست، پوشش ساختمان را ایجاد می‌کند. یکی از انواع الگو های طراحی نما، آجر نسوز مشبک است که حریم خصوصی و تهویه عالی و همچین نور طبیعی فراوان را فراهم می‌کند

هنگامی که با یک لایه اضافی از نمای آجری مشبک  ساختار ساختمان پوشانده می‌شود، می‌توانید یک محفظه تهویه‌دار بین دیوار بیرونی ایجاد کنید. این محفظه به عنوان یک مانع عایق عمل می کند که ساختار را به طور طبیعی خنک نگه می دارد. این الگوی نما معمولاً در کشورهای غربی برای عایق‌سازی خانه‌ها در برابر اتلاف گرما در ماه‌های سخت زمستان استفاده می‌شود، این روزها در ایران نیز این نماها رایج است.  در خانه های مدرن نیز این الگوها  به دلیل قرار گرفتن در معرض عناصر بیرونی در طول روز، دیوارهای بیرونی را از گرم شدن بیش از حد یا خنک شدن بیش از حد محافظت می کنند.

 

ساختمان مشبک آجری

 

مزایای نمای آجری مشبک

 

دامنه معماری نمای آجر مشبک فراتر از حریم خصوصی یا زیبایی شناسی است. ما به بررسی مزایای مختلف استفاده از نمای آجر مشبک برای خانه ها  می پردازیم.

 

1. خنک کننده طبیعی با جریان هوا


به طور سنتی، نماهای آجری و مشبک برای محافظت از مصالح ساختمانی سنتی (مانند آجر و سنگ) در برابر گرمای شدید استفاده می شد که فضای داخلی را به طرز طاقت فرسایی گرم می کرد. اصل سیستم های مشبک این است که وقتی هوا از طریق چنین موادی عبور می کند، قدرت جریان هوا را افزایش می دهد و آن را کمی خنک می کند. همچنین از آنجایی که پانل های نما سمت ساختمان ها را می پوشانند، آن را از نور غیر قابل تغییر خورشید محافظت می کند و در نتیجه از افزایش حرارت دیوارها می کاهد. به عبارت ساده، در خانه های مدرن به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه انرژی کمک می کند.

 

2.  حفظ حریم خصوصی


در شهرها که ساختمان‌ها نزدیک به هم ساخته می‌شوند، حریم خصوصی خانه‌ها را می‌دزدند. پانل‌های نمای آجری مشبک به ایجاد یک صفحه حریم خصوصی کمک می‌کنند که می‌تواند خانه/آپارتمان فرد را از دید مستقیم خانه‌های مجاور مسدود کند.

 

3. دروازه برای نور خورشید


انتشار نور مستقیم خورشید در ساختمان باعث افزایش نور خورشید و تابش خیره کننده می شود. در حالی که افزایش بیش از حد خورشید و قرار گرفتن در معرض مستقیم می تواند مضر باشد، اجازه دادن مقدار کافی نور طبیعی به فضای ساختمان عامل مهم دیگری است که نمی توان نادیده گرفت. نمای آجری مشبک اطمینان می دهد که مقدار کافی نور خورشید وارد پوشش ساختمان می شود.

 

نما مشبک

 

 

4. فیلتر برای نور - تغییر نور روز و تغییر رنگ


چندین خانه مدرن نماهای شیشه ای نصب می کنند که باعث می شود بیرونی بیش از حد در طول روز روشن شود. با نصب نمای آجری مشبک در مناطق خاص، می توان میزان نور طبیعی ورودی به خانه را کنترل کرد. اساسا، به تعادل مناسب انرژی در فضای داخلی دست یابید.

 

5. جریان هوا را تنظیم می کند


یک سازه ساختمانی که دارای طراحی مقاوم در برابر باد است، از ساکنان خود در برابر بادهای شدید و آوارهای معلق محافظت می کند. ساخت و ساز مقاوم در برابر باد برای محافظت از سازه ساختمان و ساکنان آن در برابر پیامدهای فاجعه بار در طول حوادث باد شدید حیاتی است. نماها نقش بزرگی در حفظ حرکات باد و انتقال هوشمندانه آنها به سازه اصلی ساختمان دارند.

 

6. به مسدود کردن صدا کمک می کند


خانه های واقع در مناطق شهری با سر و صدای بیرون به چالش کشیده می شوند که آرامش داخل خانه را مختل می کند. علاوه بر محافظت از سازه در برابر افزایش گرما، نمای آجری مشبک به مسدود کردن صدا تا حد کمی کمک می‌کند زیرا یک لایه اضافی اضافه می‌کند که صدا از آن عبور می‌کند.

 

پوشش مشبک

 

 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده