آجر نسوز در ساخت شومینه، باربیکیو و فر + تصاویر

محفظه هایی که در معرض دمای بالا هستند، نیاز است تا با مصالحی ساخته شوند که در تغییرات دمایی دچار تخریب نشوند. 


شومینه‌ها، باربیکیو و فر بوسیله آجر نسوز ساخته می‌شوند.


در کنار تامین خواص مربوط به حفظ و انتقال گرما، خواص زیبایی شناختی را نیز آجر نسوز می تواند تامین کند و ساده ترین روش برای به کارگیری خلاقیت در ساخت شومینه است که با انواع الگوها، ضخامت ها و رنگ ها، امکانات بی حد و حصری برای شخصی سازی شومینه خود با استفاده از آجر نسوز وجود دارد.

 

آجر نسوز شومینه مشکی

 

بر خلاف آجر معمولی که معمولاً از خاک رس ساخته می شود، آجر نسوز از مواد سرامیکی نسوز ساخته می شود. ترکیب شیمیایی این مواد (که حدود 23٪ آلومینا و 73٪ سیلیس است، و 4٪ باقیمانده اکسید آهن، تیتانیوم و سایر اکسیدهای فلزی است) به این معنی است که آجرهای نسوز می توانند دماهای بالا - تا 1100 درجه سیلیسیوس - را تحمل کنند. آجرهای استاندارد در دمای 600 درجه سیلیسیوس شروع به تخریب می کنند.


از آنجایی که آجرهای نسوز برای تحمل چنین دماهای بالایی طراحی شده اند، آجرهای ایده آلی برای شومینه، کوره، باربیکیو و فر و سایر کاربردهای با دمای بالا هستند. در حالی که آجر، سنگ و سایر مواد معمولی در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد ترک می‌خورند، آجر نسوز این قدرت را دارد که سال‌ها در برابر شرایط با دمای بالا مقاومت کند.

 

شومینه


از چه نوع آجری برای شومینه استفاده می کنید؟


آجر نسوز یک آجر سفالی فشرده خشک با تحمل حرارت بالا است. بیشترین کاربرد این محصول برای نصب شومینه، است. آجر نسوز را می توان در تاسیسات مسکونی یا تجاری استفاده کرد و قادر به تحمل دما تا 1350 درجه سیلیسیوس است.


شومینه ها می توانند به دمای بالا برسند، بنابراین آجرهای معمولی نمیتوانند کارساز باشند. آجرهای معمولی در دماهای بالا ترک می‌خورند و در صورت استفاده در شومینه می‌توانند حادثه‌ای واقعی ایجاد کنند.

 

​​​​آجر نسوز شومینه

 

 دو نوع آجر نسوز وجود دارد: آجر سخت و آجر نرم. آجرهای سخت بسیار متراکم و بادوام هستند و برای خصوصیات ساختاری آنها مورد استفاده قرار می گیرند. آنها را می توان اغلب به عنوان مؤلفه اصلی ساختمان کوره های بزرگ ، دودکش ها ، شومینه ها استفاده کرد


آیا آجرهای نسوز سیاه می شوند؟


دوده فقط ذرات سیاه رنگی است که به طور طبیعی وقتی مواد آلی و پر از کربن به طور کامل نسوخته اند به وجود می آیند. هنگامی که متوجه انباشته شدن رگه ها یا لکه های سیاه شدید، وقت آن است که آن برس پوسته ها را از بین ببرید.

آجر نسوز مشکی شومینه

برای تمیز کردن شومینه آجری از چه چیزی می توانم استفاده کنم؟


مقدار مساوی سرکه و آب را با هم مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید. روی آجرها اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه بماند. برای تمیز کردن آجرها از یک اسکاچ اسفنجی استفاده کنید. اگر آجرها خیلی کثیف هستند، از یک برس اسکراب با پرز نایلونی استفاده کنید.

 

آیا آجرهای نسوز در شومینه به ملات خاصی نیاز دارند؟


ملات نسوز شویمنه در اکثر درزهای آجری از ماسه، آهک و سیمان پرتلند تشکیل شده است. اما در یک شومینه، این ترکیب زمانی که در معرض آتش خروشان چوب قرار می گیرد، از بین می رود. برای این کاربرد، ملات نسوز ساخته شده از سیلیکات منیزیم که می‌تواند گرما تا 1200 درجه سیلیسیوس را تحمل کند.

 

آجر نسوز شومینه سفید


چه زمانی باید آجرهای نسوز را در شومینه تعویض کرد؟


برای دیدن اینکه آیا به آجرهای نسوز جدید نیاز دارید باید به چند نکته توجه کنید: ترک‌ها، اگرچه ترک‌های مویی دلیلی برای جایگزینی مجموعه آجری نیستند، ترک‌های بزرگ‌تر که باعث جابجایی یا خرد شدن بخش‌ها می‌شوند نیاز به تعویض دارند.

 

آجر نسوز سفید شومینه

 

باربیکیو و فر پیتزا 

 

آیا می توانم از آجرهای نسوز برای یک ساخت باربیکیو استفاده کنم؟

 

در حالی که نیازی به استفاده از آجر نسوز برای اجاق پیتزا ندارید، اما به شدت توسط حرفه‌ای‌ها و مصرف‌کنندگان توصیه می‌شود. از آنجایی که آجرهای نسوز برای حفظ گرما بهتر هستند، به این معنی است که شما مجبور نیستید آتش را نگه دارید و می توانید در دراز مدت از منبع گرمای کمتری استفاده کنید.

 

بهترین آجر نسوز برای فر پیتزا چیست؟

 

آجرهای نسوز قرمز از خاک رس ساخته می شوند و در کوره پخته می شوند. یک آجر سفالی قرمز به راحتی دمای بین 1200 تا 1600 درجه سیلیسیوس را تحمل می کند. خاک رس قرمز برای فرهای پیتزا عالی است زیرا مقرون به صرفه است و برش آن آسان است.

 

آجر نسوز باربیکیو


آیا می توانم به جای آجر نسوز از آجر معمولی استفاده کنم؟


آجرهای نسوز می توانند در برابر دماهای بالا مقاومت کنند و رسانایی حرارتی پایینی داشته باشند و خواص عایق بهتری را ارائه دهند. چگالی بالا باعث می شود آجرهای نسوز در برابر سایش و شکستگی مقاوم باشند. آجرهای معمولی برای این کاربردها مناسب نیستند.


آیا آجرهای نسوز گرما را نگه می دارند؟


آجرهای نسوز متراکم جرم حرارتی بالایی دارند که گاهی اوقات یک خاصیت مفید است به این دلیل که گرما را به عنوان مثال در یک اجاق پیتزا پس از خاموش شدن آتش حفظ می کنند.

 

سخن آخر


همانطور که گفته شد آجر نسوز بدلیل مقاومت حرارتی بالا و همچنین خواص زیبایی شناختی که دارند به اولین انتخاب برای ساخت شومینه، باربیکیو و فر تبدیل شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ها و نحوه خرید آجر نسوز با ما در تماس باشید. 

 

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده