چرا آجر نسوز بهترین انتخاب برای نمای ساختمان است ؟

ظاهر یک ساختمان مسکونی یا تجاری به سبک نما بستگی دارد. گنجاندن طراحی بر اساس ارزش زیبایی شناختی و ارگونومیکی یک ماده انجام می شود. آجر نسوز نما می تواند زیبایی بی حد و حصری را به خانه شما هدیه دهد

رنگ، شیشه یا فلزات مورد استفاده برای پوشش قسمت نمای ساختمان بسیار کلیشه ای به نظر می رسد. افزودن یک جوهره اضافی با انتخاب سبک‌های نمای سفالی بهترین گزینه برای ایجاد اولین تأثیر درخشان در بینندگان خواهد بود.

 

آجر نسوز؛ بهترین انتخاب برای نمای ساختمان شما

 

نمای آجر نسوز یک نمای مدرن سازگار با محیط زیست و بسیار بادوام است که می تواند کیفیت و زیبایی طراحی ساختمان را افزایش دهد. آنها افزودنی خلاقانه، نوآورانه و جاودانه برای ساختمان ها، به ویژه ساختمان های سبز هستند.

نماهای نسوز اخیراً به معماری مدرن افزوده شده اند، اما با این وجود، به دلیل فواید بی شمار و ظرافت ناچیزشان توانسته اند جهان را به تسخیر درآورند. آنها نسبت به مصالح نمای معمولی مانند فولاد، شیشه و آلومینیوم با حداقل تعمیر و نگهداری و ویژگی های بسیار بادوام برتری دارند.

ظرافت پایدار نمای نسوز جذابیت تمام ساختمان های مدرن را افزایش می دهد و همچنین هزینه های تهویه مطبوع و/یا گرمایش را کاهش می دهد. افزایش صرفه جویی، ظرافت همیشگی، جذابیت زیبایی شناختی، حداقل تعمیر و نگهداری و تأثیر مثبت محیطی از ویژگی های نمای آجر نسوز است.

در جای جای ساختمان ها می توان از آجر نما نسوز استفاده کرد. بیشترین استفاده از این محصول در نمای خارجی ساختمان ها بوده که به طور چشم نوازی باعث زیبایی ساختمان می شود. علاوه بر استفاده این دسته از محصولات در نمای خارجی، در نمای های داخلی ساختمان نیز مورد استفاده قرار گیرند.

تا آنجایی که دسته بزرگی از محصولات آجر فقط مخصوص طراحی داخلی ساختمان های مسکونی و مخصوصا اداری و حتی ورزشی تولید و مورد استفاده قرار می گیرند که می توان موارد استفاده ای همچون آشپزخانه، شومینه، تزئین دیوار های داخلی  را نام برد. همچنین به دلیل بالا بودن مقاومت حرارتی اجر های نسوز در ساخت باربیکیو و شومینه نیز فراوان مورد استفاده می گردند. 

آجر نما نسوز برای دهه های گذشته جزو دسته مصالح ساختمانی بسیار متنوع و اصلی در ایران برای طراحی نمای داخلی و خارجی قرار گرفته است. هر آجر نسوز نما یک عنصر طراحی است و به بهترین وجه برای بیان سبک و دیدگاه صاحب ساختمان – صرف نظر از اینکه در داخل یا خارج، برای خانه های تک خانواده یا ساختمان های اداری چند طبقه مناسب است.

 

 

چرا معماران آجر نسوز را برای نما انتخاب می کنند؟


آجر نسوز یکی از منابع پایداری است که این روزها برای افزودن ظرافت به یک ساختمان تجاری یا مسکونی استفاده می شود. معماران امروزی مجذوب استفاده از این عنصر درخشان در پلان خانه هستند. از خاک رس ساخته شده و 100% طبیعی است. آجر نما نسوز ظاهر درخشانی را برای نما فراهم می کند که بر شیشه، سنگ، رنگ و سایر انتخاب های معمولی برتری دارد. این همچنین یک انتخاب دوستدار محیط زیست است که باعث کاهش استفاده از منابع انرژی می شود.

 

دلایل اصلی برای انتخاب این متریال در یک ساختمان در زیر ذکر شده است.

 

محافظت در برابر شرایط آب و هوایی سخت


استفاده از آجر نسوز از نما ساختمان شما در برابر اشعه ماوراء بنفش، دمای شدید، باد، برف و غیره محافظت می کند. زباله های موجود در هوا به راحتی توسط نماهای سفالی منحرف می شوند. در واقع، رنگ طبیعی هر گونه آسیب روی سطح را نیز سرکوب می کند. در واقع، فرآیندهای پخت، این ماده را بسیار مقاوم در برابر آب و هوا می کند که از خراب شدن رنگ طبیعی جلوگیری می کند.

 

کاهش استفاده از منابع انرژی

 

آجر نسوز به دلیل قابلیت دفع گرما بسیار عالی توسط قدیمی ترین تمدن ها مورد استفاده قرار گرفته است. از این رو، افزودن نماهای سفالی و نسوز می تواند به شما در دستیابی به عایق حرارتی مورد نظر در ساختمان کمک کند. گرما به دلیل خاصیت عایق بودن به قسمت دیگر دیوار منعکس نمی شود. ساختمان‌هایی که طراحی نمای سفالی را تزئین می‌کنند انرژی کارآمدتری خواهند داشت. دمای داخلی به میزان متعارف افزایش نمی یابد و انرژی کمتری برای کنترل آن صرف می شود.

 

مقاوم در برابر آتش


خاک رس طبیعی در برابر آتش مقاوم است. این آجر های نسوز با جدیدترین تکنیک های پخت ساخته شده اند. این ماده سخت می شود و یک لایه عالی در سطح بالایی ایجاد می کند تا در برابر گسترش آتش مقاومت کند.

 

عایق صدا


استفاده از نمای نسوز نیز ساختمان را عایق صدا می کند.  یک ماده طبیعی است که امواج صوتی را که به سطح آن برخورد می کند بررسی می کند. این ماده را می توان بر روی ساختمان ها در مناطق پرتردد استفاده کرد تا از خاصیت آکوستیک آن بهره مند شود. خانه ها و فضاهای تجاری در برابر صداهای مزاحم محیط داخلی مقاومت خواهند کرد.

 

پایداری


 آجر نسوز از پختن خاک رس تهیه می شود. قابل بازیافت و استفاده مجدد است. در واقع این طراحی نما نیز با تخلیه نکردن منابع تجدیدناپذیر به طبیعت آسیب نمی رساند. تأثیر زیست محیطی سفالین بسیار چشمگیرتر از سایر مواد است.

 

زیبا و دل انگیز


یک  شهر دارای ساختمان های بزرگ با نماهای شیشه ای و جبهه های براق است. سطوح براق به چشم شهروندان استرس وارد می کند. در این حالت، استفاده از نماهای سفالی بهترین گزینه برای ایجاد نمای مات و آرامش بخشی در سطح بیرونی ساختمان خواهد بود. جلوه زیبایی شناختی خارج از  آن باعث می شود که ساختمان کاملاً شیک و متفاوت از جمعیت به نظر برسد.

 

از نظر شیمیایی عالی


آجر های نسوز مشکل نشت کلسیم ندارند. آنها همچنین اثر گلدهی ندارند. با استفاده طولانی مدت، این کاشی ها رنگ و زیبایی خود را از دست نمی دهند. ویژگی مقاوم در برابر آب و هوا از نظر شیمیایی برای یک طرح خانه / دفتر عالی است زیرا به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد.

 

مزایای آجر نما نسوز

 

آجر نما نسوز می تواند ظاهر یک ساختمان را به شیوه ای جاودانه و زیبا تغییر دهد. این به سادگی یک شگفتی معماری است زیرا نه تنها بادوام و پایدار است، بلکه در بحث مربوط به انرژی کارآمدتر است که تأثیر مثبتی بر محیط زیست دارد. معماران این روزها برای انتخاب یک متریال ایده آل برای نمای ساختمان به سختی تحت فشار هستند زیرا گزینه های متعددی در دسترس هستند. در بین انبوهی از انتخاب ها، نمای آجر نسوز به دلیل جذابیت زیبایی شناختی و ویژگی های دیگر، یعنی:


عایق حرارتی پیشرفته 

مقاوم در برابر آتش: آجرهای نسوز به طور خاص طراحی شده اند تا در برابر دماهای بالا بدون شکستگی یا خراب شدن مقاومت کنند. این امر آنها را برای استفاده در شومینه ها، دودکش ها، اجاق ها و سایر محیط های با گرمای زیاد ایده آل می کند.

دوام و پایداری: آجرهای نسوز از مواد نسوز ساخته می شوند که در برابر سایش و پارگی بسیار مقاوم هستند. آنها قادر به مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سخت، رطوبت بالا و سایر عوامل محیطی هستند که می توانند باعث خراب شدن سایر مصالح ساختمانی در طول زمان شوند.

رنگ های همیشگی

زیبایی شناسی: آجرهای نسوز در اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند که آن‌ها را برای طیف وسیعی از کاربردها مناسب می‌سازد. از آنها می توان برای ایجاد طیف وسیعی از طرح های جذاب و کاربردی استفاده کرد که آنها را به انتخابی محبوب برای پروژه های ساختمانی مسکونی و تجاری تبدیل می کند.

هزینه حداقل یا صفر تعمیر و نگهداری

رنگ های مقاوم در برابر نور

مقاوم در برابر مواد مهاجم 

پایداری محیطی: آجرهای نسوز از مواد طبیعی تجدید پذیر و پایدار ساخته می شوند. آنها همچنین قابل بازیافت هستند، به این معنی که می توان آنها را در پایان چرخه عمر خود تغییر کاربری داد یا دوباره استفاده کرد.

ایمنی: آجرهای نسوز غیر قابل احتراق هستند، به این معنی که آتش نمی گیرند یا به آتش سوزی کمک نمی کنند. این امر آنها را به انتخابی مطمئن برای استفاده در داخل و اطراف شومینه و سایر وسایل گرمایشی تبدیل می کند.


در صدر الویت ها برای ساخت نما است


برای اطلاعات بیشتر درباره آجر نسوز، مقالات مربوط به آجر نسوز را در صفحه بلاگ ما مطالعه نمایید

به طور کلی، گزینه‌های مختلف طراحی با آجرهای نما وجود دارد، و این گزینه‌ها را می‌توان به روش‌های مختلف ترکیب کرد تا یک نمای بیرونی واقعاً منحصر به فرد و از نظر بصری جذاب برای یک ساختمان ایجاد کند.

 

 

سخن آخر

در دهه های گذشته کاربرد آجر نما نسوز در طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان ها به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. یکی از این دلایل این امر مقاومت و استحکام بالا و عایق بودن آجر های نسوز در برابر حرارت و صدا می باشد. همچنین بدلیل داشتن تنوع رنگی بالا آجر نما نسوز دست صنعت گران ساختمانی را در خلق طراحی های شگفت انگیز باز گذاشته است. شما با توجه به موقعیت ساختمان و وضعیت آب و هوایی و سلیقه شهروندان منطقه می توانید رنگ، ابعاد و طرح های مختلفی از آجر نما نسوز را موردنظر خود را داشته باشید.

در اقلیم های متفاوت ایران بدلیل گرمای شدید و هوای خشک یا بارندگی و شرجی بودن هوا، ماندگاری بالای رنگ این آجر ها می تواند انتخاب مناسبی برای استفاده در نمای خارجی ساختمان ها باشد. پایداری استحکام و خواص زیبایی شناختی این محصول باعث شده از آن به راحتی در هر مکان و با هر اقلیم آب و هوایی استفاده شود.

بدلیل وجود طیف سلیقه های متفاوت در ایران، طرح ها و سایز های مختلفی از آجر نما نسوز برای استفاده مشتریان در نمای ساختمان در دست ساخت و توزیع قرار گرفته است تا بافت بصری متفاوتی را برای نمای ساختمان خود به ارمغان آورند. از جمله طرح های پرتقاضا می توان به طرح های پرسی، آنتیک و سنتی اشاره کرد که در سایز های مختلف و با اشکال هندسی گوناگون عرضه می شوند.

 

آجر های نسوز مدرن بهترین برای طراحی نمای مدرن هستند. ظاهر کلاسیک بی انتها چیزی است که از استفاده از آجر نسوز در نما به دست خواهید آورد.استفاده از ظاهر چشمگیر بی انتها در ساختمانی با آجر های نسوز را به شهر خود هدیه دهید. برای خرید این محصول با ما در ارتباط باشید. 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده