آجر نما نسوز : هر آنچه که باید بدانید

امروزه همه طراحان داخلی و معماران در حال آزمایش مواد جدید برای بهبود ظاهر خانه هستند. دکورهای زیادی برای انتخاب وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید دیوارهای خود را با آجر، سنگ های طبیعی، کاشی، شیشه آلومینیومی یا رنگ برجسته کنید. هر ماده زیبایی خاص خود را به ارمغان می آورد. اما، تعجب آور نیست که آجر نسوز امروزه یک انتخاب مواد بسیار مورد توجه هستند. 

چه در مورد ساختمان های بلند صحبت کنید و چه از فضای داخلی آرامش بخش، همه سعی می کنند دکوراسیون خود را با آجر نسوز تکمیل کنند.

نمای آجر انگلیسی ساختمان

 

 

آجر نسوز نما چیست؟

 


نما در ساخت و ساز برای ایجاد مقاومت در برابر آب و هوا و عایق حرارتی و صدا استفاده می شود. همچنین ظاهر ساختمان ها را بهبود می بخشد.

آجر نمای نسوز نوعی مصالح ساختمانی است که به عنوان نما خارجی یا داخلی و حتی کف ساختمان ها استفاده می شود. آنها از خاک نسوز طبیعی ساخته شده اند که به شکل آجر در می آیند و سپس در دمای بالا پخته می شوند تا بادوام و ماندگار شوند. آجرهای نمای نسوز برای محافظت از ساختمان ها در برابر عناصر و افزودن حس زیبایی شناختی به سازه استفاده می شود. آنها در طیف وسیعی از رنگ ها، بافت ها و اندازه ها هستند و می توانند توسط یک پیمانکار حرفه ای نصب شوند. آجرهای نسوز با دوام و نیاز به نگهداری کم، انتخابی محبوب برای نمای بیرونی ساختمان هستند.

 

گزینه های مختلف طراحی با آجر نما نسوز وجود دارد، از جمله:

رنگ: آجرهای نما در طیف گسترده ای از رنگ ها، از رنگ های خاکی مانند قرمز، قهوه ای و قهوه ای مایل به زرد گرفته تا رنگ های پر جنب و جوش تر مانند آبی، سبز و زرد وجود دارند.

بافت: آجرهای نما می توانند طیف وسیعی از بافت ها، از صاف و براق گرفته تا خشن و روستایی داشته باشند. بافت آجرها می تواند جذابیت بصری و عمق را به نما اضافه کند.

اندازه و شکل: آجرهای نما می توانند در اندازه ها و شکل های مختلفی از جمله اشکال مستطیلی استاندارد، مربع و حتی اشکال نامنظم باشند. این می تواند امکان ایجاد الگوها و طرح های منحصر به فرد را فراهم کند.

پرداخت: آجرهای نما را می‌توان به روش‌های مختلفی از جمله لعاب‌کاری، صیقلی یا تراش‌کاری تکمیل کرد. این می تواند سطحی براق و بازتابنده به آجرها اضافه کند یا یک روکش صاف و مات به آن اضافه کند.

الگو: نحوه چیدمان آجرهای نما می تواند الگوها و طرح های منحصر به فردی ایجاد کند. این می تواند شامل استخوان شاه ماهی، بافت سبد، یا الگوهای باند دویدن و سایر موارد باشد.

المان های معماری : عناصر طراحی اضافی را می توان به دیوارهای آجری نما اضافه کرد، مانند آجرهای تزئینی گوشه ای، طاق ها یا سایر جزئیات معماری.

 

 

مزایای آجر نما نسوز 

 

در اینجا ما برخی از مزایای آجرهای نسوز را فهرست کرده ایم. 

 

1) آماده استفاده

استفاده از تمام آجرهای نما بسیار آسان است. کارتن را باز کنید، یک آجر نما بیرون بیاورید، مقداری چسب روی پشت بمالید و روی دیوار بچسبانید. بله، خیلی ساده تر است! همچنین برای انتخاب مصالح میزبان از دیوار گچکاری شده (سیمانی) یا غیر گچکاری شده تا تخته سه لا و سقف، انعطاف پذیری خواهید داشت. 

 

2) ایده آل برای تمام وضعیت های آب و هوا

این آجرهای نما کاشی های بدلی نیستند بلکه آجرهای سفالی اصیل هستند که از مواد طبیعی ساخته شده و در دمای بالا پخته می شوند. این فرآیند باعث می شود آجرها در هر شرایط آب و هوایی بادوام باشند. بنابراین چه در یک مکان یخبندان سرد یا در یک مکان با رطوبت بالا باشید، می توانید مکان خود را با جذابیت آجری تحسین کنید.  

 

3) نصب کنید و فراموش کنید

هنگامی که نما با کاشی های آجری را در نظر گرفتید، برای حفظ دوام و زیبایی مانند سایر مواد مانند چوب، شیشه و کاشی های چینی، نیازی به صرف رنگ، پوشش یا لاک الکل نخواهید داشت.

 

4) تمیز کردن و نگهداری آسان

 آجرهای نسوز عمر طولانی دارند. اگر در معرض محتویات اسیدی یا بازی غلیظ بالا قرار نگیرند، هرگز جذابیت رنگی خود را از دست نخواهند داد. همچنین فقط با یک پارچه می توانید گرد و غبار را پاک کنید. 

 

آجر نسوز L

 

5) بدون اضافه وزن

آجرهای نما به دیوار می چسبند و آن را بخشی از اجزای ساختاری ساختمان می کنند. که هیچ وزن اضافی بر روی سازه اعمال نمی کند، بلکه بخشی از خود سازه می شود. 

 

6) حمل و نقل آسان

این آجر نما نسوز سبک وزن هستند و حمل و نقل آنها به محل را آسان می کند. 

 

7) مصرف انرژی

طبق یک مطالعه، 43 درصد از قبض انرژی ما برای سرمایش و گرمایش خانه است. اما خانه ای که از آجر نسوز ساخته شده است واقعاً در صرفه جویی در انرژی تفاوت ایجاد می کند. چگونه؟ خوب، آجرهای سفالی این ویژگی را دارند که گرما و هوای زمستانی را ذخیره کنند و به فضا کمک کنند تا دمای خود را حفظ کند. چنین ویژگی مصرف کمتر برق و در نتیجه قبض کمتر را تضمین می کند. بنابراین آب و هوای داخلی بسیار مطبوع است و شما در مصرف انرژی صرفه جویی می کنید و به حفظ محیط زیست کمک می کنید.

 

نمای آجر سفید نسوز ساختمان

 

کاربردهای آجر نما نسوز


وقتی صحبت از کاربرد به میان می‌آید، آجرهای نما متنوع‌ترین طراحی را برای پروژه ارائه می‌دهند. این آجرهای سفالی را می توان به راحتی برش داد، سوراخ کرد، میخکوب کرد، آسیاب کرد و به تناسب نیازهای فردی شیار کرد. آجرهای نما برای پروژه های جدید بیرونی، داخلی و همچنین برای پروژه های بازسازی و توسعه یا حفاظت مناسب هستند.

 

آجر نسوز برای فضای داخلی

 

آجر نما برای تزئین کافه ها، رستوران ها، ادارات، خانه های روستایی و فضاهای نشیمن نیز استفاده شده است. 

با تم‌های مدرن و خانه‌های روستایی که بر دنیای طراحی داخلی تأثیر می‌گذارند، جذابیت داشتن یک دیوار آجری نمایان در فضای نشیمن واقعاً هرگز قوی‌تر نبوده است. این امکان برای هر نفر وجود دارد که یک دیوار آجری در حمام، آشپزخانه، قسمت نشیمن یا اتاق خواب داشته باشد. شما می‌توانید از آجر نسوز استفاده کنید تا حس روستایی، صنعتی، معاصر  را به هر قسمت از خانه بیاورید.

 

آجر نما برای فضای خارجی

 

هر مصالح ساختمانی زیبایی خاص خود را به سازه می آورد. به قول لوری بیکر، «آجرها برای من مانند چهره هستند. همه آنها از گل سوخته ساخته شده اند، اما شکل و رنگ آنها کمی متفاوت است. فکر می‌کنم این تغییرات کوچک شخصیت فوق‌العاده‌ای به دیواری از هزاران آجر می‌بخشد، بنابراین هرگز رویای پوشاندن چنین خلاقیت منحصربه‌فرد و شخصیتی را با گچ که عمدتاً کسل‌کننده و بدون شخصیت است، نمی‌بینم. من تضاد بافت‌های آجر، سنگ، بتن، چوب را دوست دارم.»  

همانطور که دیدیم، آجرهای نما مؤثرترین راه برای به تصویر کشیدن آثار نما اصیل برای ساختمان‌های جدید و همچنین ساختمان‌های موجود هستند. 

نمای آجر مشکی ساختمان

 

 

 

سخن آخر 
با اشاره به ساخت و ساز هوشمند، نمی توان نقش مهمی را که مصالح ساختمانی ایفا می کند انکار کرد. انتخاب مناسب مواد کمک زیادی می کند و استحکام فضای زندگی را تضمین می کند. آجرکلیک یک رهبر بلامنازع در این زمینه است که راه حل های نما با استانداردهای بین المللی را برای دوستداران آجر در سطح ملی و بین المللی ارائه می دهد. تمام آجر های نما  از مواد مرغوب ساخته شده‌اند و طیف گسترده‌ای از رنگ و بافت را برای انتخاب ارائه می‌دهند. محصولات ما یک انتخاب محبوب در میان معماران و طراحان برای آوردن یک دیوار با ویژگی قدیمی، روستایی یا خانه مزرعه به هر پروژه است. همه آجرهای ما در کوره بیش از 1000 درجه سانتیگراد پخته می شوند و آنها را به محصولی بسیار قابل اعتماد تبدیل می کند که برای نسل ها دوام می آورد.

آجر های نسوز برای دیوارهای بیرونی و داخلی که در طیف گسترده‌ای از اشکال و اندازه‌ها در دسترس هستند، پوشانده شده و سخت شده‌اند، که آنها را مقاوم در برابر آب، مقاوم در برابر لکه و مناسب برای استفاده در مکان‌هایی با رطوبت بالا می‌کند.

آنها بسیار مستحکم، مقاوم در برابر خش هستند و می توانند تا آخر عمر دوام بیاورند. آجرهای ما در برابر کپک ها و باکتری ها بسیار مصون هستند و به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش محو نمی شوند و برای استفاده بیرونی مناسب هستند.

برای کسانی که به کاریزمای آجری اهمیت می دهند، پروژه بعدی خود را با جادوی آجر نما نسوز از طیف وسیعی که در فروشگاه آجر موجود است تزئین کنید. 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده